background
logotype
image1 image2 image3

Pielgrzymka Klodzka Droga

27 czerwca 2015 r. wyruszyliśmy do innego pięknego zakątka Polski - Kotliny Kłodzkiej, gdzie również wyznaczono drogę św. Jakuba. Bierze ona swój początek w urokliwym Międzygórzu.

Pełni pozytywnej energii rozpoczęliśmy wędrówkę na Górę Igliczną. To niewielki (845 m n.p.m.), ale dość stromy szczyt, który dał się nam we znaki. Trudy wspinaczki zrekompensował nam jednak piękny widok na Kotlinę Kłodzką oraz zwiedzanie Sanktuarium Matki Bożej Przyczyny Naszej Radości, gdzie, u stóp Marii Śnieżnej, prosiliśmy o łaski dla siebie i swoich bliskich.

klodzko1

Niestety, czas biegł nieubłaganie i trzeba było ruszyć w dalszą drogę. Tym razem było z górki...

klodzko2

Zostawiając za sobą Górę Igliczną...

klodzko33

... idąc przez Marianówkę i Pławnicę, dotarliśmy do Bystrzycy Kłodzkiej znanej m.in. z jedynego w Polsce Muzeum Filumenistycznego.

klodzko4

Początkowo piękna pogoda w okolicy Gorzanowa zmieniła się w deszcz. Humory jednak dopisywały, choć, wspinając się na Wapniarkę, tonęliśmy w błocie i zboczyliśmy ze szlaku.

klodzko5

Kolejne miejscowości na naszej trasie to Żelazno i Krosnowice, w których znajduje się kościół p.w. św. Jakuba. Liczymy, że Pani Ela podeśle nam stamtąd zdjęcia.

Gdy dochodziliśmy do Kłodzka, było już ciemno.

Następnego dnia, rankiem, po mszy św., najbardziej wytrwali opuścili gościnne progi Ojców Franciszkanów...

klodzko6

...i wyruszyli do Śląskiego Jeruzalem - Wambierzyc, których sercem jest przepiękne Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin.

klodzko7

"Idąc pod prąd" (bo pieszo wracaliśmy z Wambierzyc do Kłodzka, a szlak jest wyznaczony odwrotnie) przez Raszków, Suszynę ....czasem parami....

klodzko8

...a czasem samotnie,...

klodzko9

...powoli zbliżaliśmy się do Ścinawki Dolnej, nad którą góruje neoromański kościół p.w. św. Jakuba Apostoła.

klodzko10a

Po krótkim zwiedzaniu i modlitwie dziarskim  krokiem powędrowaliśmy dalej, mijając Miszkowice i Korytów, a potem znów docierając do Kłodzka.

klodzko11a

Pielgrzymkę  zakończyliśmy w bazylice Wniebowzięcia NMP, w której znajduje się kaplica św. Jakuba. Pozostałą  część Kłodzkiej Drogi św. Jakuba zamierzamy przejść w przyszłym roku. Teraz miesiąc odpoczynku, a potem znowu na szlak - tym razem nyski, na który serdecznie zapraszamy, życząc wszystkim pielgrzymom Buen Camino!